Ι.ΙΕΚ & Εκπαίδευση Ενηλίκων
Αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία σύγχρονης τεχνολογίας η Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης προωθεί την εκπαίδευση εξ αποστάσεως.
Συγκεκριμένα, οι καθηγητές του Ι.ΙΕΚ έχουν αναρτήσει στη διαδικτυακή πλατφόρμα moodle το εκπαιδευτικό υλικό που διδάχθηκε μέχρι και την ημέρα αναστολής της εκπαιδευτικής λειτουργίας προκειμένου οι σπουδαστές να αξιοποιήσουν το υλικό για την καλύτερη κατανόηση και την επανάληψη του περιεχομένου του. Επίσης, προετοιμάζουν και αναρτούν το εκπαιδευτικό τους υλικό στην πλατφόρμα σε εβδομαδιαία βάση, ώστε οι σπουδαστές να μπορούν να μελετούν εξ αποστάσεως. Το εκπαιδευτικό υλικό δύναται να συνοδεύεται από φύλλα ελέγχου, ώστε να υπάρχει ανατροφοδότηση των σπουδαστών, και των εκπαιδευτών. Όπως επισημάνθηκε από το υπουργείο Παιδείας, οι συγκεκριμένες ενέργειες δεν υποκαθιστούν τη δια ζώσης εκπαίδευση, αλλά κρατούν το ενδιαφέρον των σπουδαστών ζωντανό, συντηρούν την προηγούμενη γνώση και προετοιμάζουν για την επόμενη. Παράλληλα, εξετάζεται η αντικατάσταση μέρους των εξετάσεων προόδου με εργασίες, όπως επιτρέπεται μεν βάσει του κανονισμού, αλλά αναμένεται σχετική εντολή του υπουργείου. Έτσι, θα αξιοποιηθεί καλύτερα η περίοδος αναστολής της λειτουργίας του Ι.ΙΕΚ και θα μειωθεί η επιβάρυνση του προγράμματος εξετάσεων προόδου μετά την επάνοδο στην κανονικότητα.
Σε ότι αφορά τα σεμινάρια ενηλίκων, μόνο ο Αγροτουρισμός γίνεται εξ αποστάσεως λόγω περιεχομένου. Όλα τα υπόλοιπα απαιτούν φυσική παρουσία επειδή είναι βιωματικά και πρακτικού περιεχομένου για τη βελτίωση δεξιοτήτων.
Perrotis College
Το Perrotis College, σε συνεργασία με το Cardiff Metropolitan University, στην προσπάθεια για την ομαλότερη ολοκλήρωση του εξαμήνου, προχώρησε στις απαραίτητες ενέργειες για τη «μετάβαση» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό, λαμβάνοντας υπόψη τη «βιωματική» προσέγγιση των ακαδημαϊκών προγραμμάτων). Η μάθηση που προσφέρεται σε μεγάλο βαθμό στηρίζεται στην εφαρμοσμένη έρευνα, την εμπειρία που αποκτούν οι σπουδαστές στα εργαστήρια και την εργασία στο εκπαιδευτικό αγρόκτημα. Τα συγκεκριμένα στοιχεία αποτελούν σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Perrotis College.
Η εμπειρία και η τεχνογνωσία των καθηγητών και του προσωπικού, η διαθέσιμη τεχνολογία και κυρίως η ανταπόκριση των σπουδαστών επέτρεψε, σε μεγάλο βαθμό, να αντιμετωπιστεί η πρόκληση με επιτυχία. Σε κάθε περίπτωση, οι καθηγητές μέσα από τα ηλεκτρονικά μέσα, παρέχουν καθοδήγηση στους σπουδαστές, ώστε να συνεχίσουν το έργο τους στον βαθμό που τους επιτρέπει το γνωστικό αντικείμενο κάθε μαθήματος.
Ωστόσο, η σημαντικότερη πρόκληση είναι η συναισθηματική σύνδεση με τους σπουδαστές. Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο στο έγκριτο Inside Higher Education Journal, η συναισθηματική σύνδεση των καθηγητών με τους σπουδαστές σε περιόδους άγχους και αβεβαιότητας είναι εξίσου σημαντική με την ηλεκτρονική σύνδεση. Η σύνδεση αυτή στην περίπτωση του Perrotis College, γίνεται ακόμη πιο ιδιαίτερη καθώς για σημαντικό αριθμό σπουδαστών, το κολέγιο είναι και το «σπίτι» τους κατά τη διάρκεια της ακαδημαϊκής χρονιάς. Ως συνέπεια, έχει δημιουργηθεί μια κοινότητα με πολύ δυνατές σχέσεις, γεγονός το οποίο έχει επισημανθεί με ιδιαίτερα θετικά σχόλια από διάφορους φορείς πιστοποίησης του Perrotis College, από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Η.Π.Α..
Σε αυτόν ακριβώς τον τομέα εστιάζονται οι προσπάθειες τη συγκεκριμένη περίοδο. Είναι σημαντικό το εκπαιδευτικό προσωπικό να βρίσκεται σε διαρκή επαφή με τους σπουδαστές για να τους εμψυχώνει και να τους διαβεβαιώνει, ότι πέρα από τις e-διαλέξεις και τηλεδιασκέψεις, γίνεται ό,τι είναι δυνατό για την ομαλή ολοκλήρωση του εξαμήνου. Τονίζεται ότι είναι απαραίτητο να λειτουργούν όλοι σαν ομάδα για την έγκαιρη και αποτελεσματική επίλυση όλων των θεμάτων που προκύπτουν. Τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας του Perrotis College καλούνται να φανούν δημιουργικοί, να επιδείξουν την ικανότητά τους να προσαρμόζονται και να ανταποκριθούν στις προκλήσεις προς όφελος της σπουδαστικής κοινότητας.
Στο μεταξύ, με τη συνδρομή και τον συντονισμό του τμήματος Student Services συνεχίστηκε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους αμερικανούς φοιτητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Study Abroad.Παρακολούθησαν διαδικτυακά μαθήματα με καθηγητές του Perrotis College, παρόλο που ήταν στις Η.Π.Α. «Μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είχα την ευκαιρία να συνδεθώ με συμφοιτητές και καθηγητές παρά το γεγονός ότι είμαι χιλιάδες μίλια μακριά, κάτι για το οποίο είμαι πραγματικά ευγνώμων», δήλωσε ο Jordan Johnson από το Warren Wilson College. «Πιστεύω ότι με τη συμμετοχή μου στην εξ αποστάσεως μάθηση μου επέτρεψε να παραμείνω συνδεδεμένος με τους καταπληκτικούς ανθρώπους που γνώρισα στο εξωτερικό και να δημιουργήσω μια εικονική σύνδεση που θα μπορέσει να συνεχίσει για τα επόμενα χρόνια! Ακαδημαϊκά, χαρακτηριστικά στο Big Blue Button όπως δημοσκοπήσεις και κουίζ με έχουν κρατήσει περισσότερο αφοσιωμένο στο υλικό της τάξης», συμπλήρωσε η Alexa Smith από το Iowa State University.